27. april 2011

Spring, sprang, sprung.

For bare 3 dager siden var denne gigantbjørka, vi har i innkjørselen, helt svart
Svart som i "uten et blad". 

Men se idag:


Det er bare helt skjønt!

Og jeg gleder meg samtidig over at det er lenge til høsten - og alle disse flotte grønne bladene blir gule og faller av - fyller hele gårdsplassen, hele tomta - og gi meg tennisalbue, etter alle timene med raking. Hver høst forbanner jeg denne monsterbjørka - og vil bare ha den fjernet. Men om våren blir jeg minnet på hvorfor vi ikke fjerner den.

Det er akkurat nå kjempelenge til høsten. Og vi skal isteden glede oss over den flotte bjørkestasen :)

Ha en grønn, nyutsprungen dag!!

5 kommentarer:

  1. ja, er det ikke fantastisk! "Nytt liv av daude gror"!
    Her er også bjørka utsprungen, linerla er på plass og jeg så til og med en svale for et par dager siden. Våren er lykkepille, de luxe!

    SvarSlett
  2. Noe av det vakreste jeg vet er...store trær!
    ja, det er sant. Og jeg skulle gjerne hatt et SVÆRT tre i hagen vår, som kunne skjule alle nabohusene rundt oss!
    Og jeg er imponert over den engelske grammatikken.

    SvarSlett
  3. Nydelig tre, gled deg over det. Og når høsten kommer, tar du fram dette bildet igjen.

    Her er det ei stor furu det strides om. Det fører til tusenvis av kongler utover hele plena. Nei, den furua er ikke noe spes å se på, men den er et meget viktig element når hengekøya eller klessnora er i bruk.

    SvarSlett
  4. Fin, fin, fin! Våren er det aller beste!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails