22. november 2010

Ikke for å syte....

... eller JAU - dette er litt syting. Jeg har knapt 3 uker igjen på skolen.

Det er mildt sagt en god del som skal gjøres, før jeg kan si at jeg har fullført med stil. Jeg er liksom på oppløpssiden nå. Og jeg kunne tenke meg å ha mer tid enn jeg allerede har, nå i innspurten.

Så må mannen (fra idag) plutselig til Sør-Korea for en jobb. I ikke mindre enn 9 dager!!
Javel, vi får gjøre det beste ut av det, tenker vi: De skal jo i barnehagen hele dagen - så jeg får bare bruke tiden etter beste evne.
Men så: vi har en urolig natt og våkner idag med febertunge småbarn. Og da kan de ikke gå i barnehagen. Og det ser ikke ut som det blir barnehage imorra heller....... Det passer aldri å ha syke unger. Men noen ganger er timingen bare skikkelig dårlig!

Og dere som har små barn, vet jo hvor fantastisk mye man får gjort i løpet av en dag, med unger hengende i buksebeinet. Og det er vanskelig å ta natta til hjelp..... jeg skal jo være opplagt til å pleie ungene imorra også.

Konklusjon: den jobbturen kunne ikke kommet mer ubeleilig!
Men vi gjør så klart det beste ut av det. Prøver hvertfall.


10 kommentarer:

  1. Hvem har sagt at man ikke skal syte når dagene ikke går opp?! (Ikke jeg ihvertfall...)
    Lykke til.

    SvarSlett
  2. Noen ganger er det lov til å bli litt - hmm - ergelig. Og selv om ting sikkert ordner seg og blir OK uansett, så er det et pes når det står på!

    SvarSlett
  3. Stooor klem til deg, og masse god bedring til ungene! Måtte de bli frisk snart.

    SvarSlett
  4. Huff, føler med deg! Virkelig! Og ni dager, da, ikke akkurat en svipptur...

    SvarSlett
  5. Aaaaarg, ikke bra. Du har lov å være sytete nå, altså. God bedring til de febersyke, håper noen kan tre støttende til og avlaste deg litt.

    SvarSlett
  6. Så ergelig! Kunne sikkert brukt enda sterkere ord, men de kan nok ikke slå en nordlendings...
    Masse god bedring og oppmuntring herfra!
    Og en klem!

    SvarSlett
  7. god bedring til dei søte små! Og stakkars deg. Passer sjelden med sjuke barn. Men kva kan ein gjera. Ein har valgt å få barn, og må bare gjera det beste ut av det når ting ikkje går heilt som planlagt. :) Du kan i det minste sitte ved kjøkkenbordet og glede deg over småfuglene og ekorna.
    Og om 3 uker har du juleferie!

    SvarSlett
  8. Er det ikke typisk at alt topper seg når det står på som verst? Håper de søte små raskt er på bedringens vei!

    SvarSlett
  9. Det er lov å syte nr ting er som de er! Ønsker deg lykke til med alt- og sender noen varme bli-bra-tanker til barna dine, og noen tålmodig-mamma-påfyll til deg!
    M

    SvarSlett
  10. Visst kan man syte! Det høres ut som du har nok å bruke kreftene på, om du ikke skal bruke energi på å holde tilbake helt berettiget syting! Jeg liker å klage litt, jeg. Ikke hele tiden, men gjerne frese ordentlig fra meg, slik at det er gjort. Nå i eksamenstiden gjerne et par ganger daglig, selv om alle her i huset er feberfri... ;)

    Lykke til de neste tre ukene, da!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails