24. april 2010

Misunnelig!!!

Igår kom mannen hjem og foralte at han må til Batam på en jobb. Batam? Aldri hørt om det, jeg. Batam finner jeg ut er en by i provinsen Kepulauan Riau mellom Sumatra og Borneo i Indonesia. Dit skal mannen. Søren - jeg er så misunnelig!! Søren, søren, søren......
Idag kommer han hjem og sier at det har vært opptøyer i Batam. På det samme verftet han skulle besøke. HER. Så da blir det i utgangspunktet bare tur til Singapore.


Og avreise er allerede søndag. Om 2 dager! Jeg synes det er litt kort varsel. Jeg trenger å forberede meg mentalt, når jeg skal være alene i mer enn 1 døgn.... Og her snakker vi i beste fall 6 dager - i verste fall 12. Litt avhengig av opptøyene i Batam og de greiene der.


Jeg kunne fint kose meg med en aldri så liten paraplydrink og lett massasje på ett av disse stedene i Batam - Hele dagen, mens han var på jobb. Og når han var ferdig for dagen, kunne vi sammen rusle barbeint, hånd i hånd og se på solnedgangen - og tenke på hvor godt ungene hadde det med oss lite ute av syne....


Vel skal han på jobb - ikke ferie. Men det er likevel et rimelig greit miljøskifte for en stund. Jeg kunne fint trenge et miljøskifte / jobbtur / ferie !!! Åååhhhh - jeg er misunnelig. Også gruer jeg meg (helt ærlig) til å være alene med ansvar for alt  - og alle andre ting jeg har å tenke på/gjøre for tiden. Jeg vet jo av erfaring at vi jentene klarer oss helt fint. Vi organiserer oss etter beste evne. Vi er faktisk superdyktige! De store hjelper de små. Og alle får mat og stell og rent tøy. Men likevel......

Herregud - han kan jo bli askefast i tillegg. I beste fall reiser han ikke i det hele tatt - I verste fall kommer han ikke hjem før..... Nei, det gidder jeg ikke engang tenke på!
Det var ikke meningen at dette skulle bli et klage-innlegg.. Men det ble visst litt klagete. Jeg har vanskelig for å legge skjul på at jeg misunner mannen denne turen - akkurat i disse tider. Jeg ønsker meg nemlig en miniferie! Og Singapore høres helt ok ut. Jeg skal gjøre mitt beste for å glede meg for Christian....

God tur elsklingen!!

6 kommentarer:

  1. Æsj! Nei, du får unne deg noen spennende utflukter til S-laget og være aktiv i Sanitetsforeninga i mellomtida.☺

    SvarSlett
  2. Føler med deg. Jeg får også litt panikkfølelse når mannen må bort en stund. Det er litt rart, for jeg klarer meg jo egentlig fint alene. Det bare blir sånn likevel. :/
    Men din tur kommer nok! Tips! Skaff dere barnevakt og ta dere en tur på hotell et døgn eller to. Det gjorde underverk for oss. Og nå gleder vi oss til en barnløs ferie i England, Dorset på september. Gleder oss som små barn :) :)

    SvarSlett
  3. jaja... hva skal jeg si da, som blir gressenke for 6 mnd om 3 dager? Ikke har jeg lyst til å være med dit han skal heller... det går nok bra det også tenker jeg!

    ...men de bildene så utrolig fristende ut da!!

    Ha en flott helg :)

    SvarSlett
  4. Det ser jo bare såååå idyllisk ut der da. Skjønner at misunnelsen slår rot. Det hadde den jammen gjort hos meg og. Du får leie noen til å ta seg av hus og hjem og lure deg med i kofferten hans ;)
    Håper du har en fin lørdag.

    SvarSlett
  5. Singapore hade suttit fint! Maken har varit där vid några tillfällen, som turist då.
    Du får be maken om att han ska ha med sig många fina gåvor som litt plåster på såren, även om det är jobb han ska på :)

    SvarSlett
  6. Du klarer deg nok;)
    Mannen min er også mye ute og reiser - jeg blir også misunnelig. Men han påstår at de reisene ikke er så stas - lange flyturer, møter og middager. Lite fritid. Så jeg får tro på det.
    Ha ei flott uke!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails