4. mars 2010

Pomelo - nytt innslag på fruktfatet

Inntil idag trodde jeg Pomelo var en klesbutikk i nærområdet mitt - med et navn de bare hadde funnet på. (Forøvrig en skikkelig fin butikk, med godt utvalg for jenter med passe tykke lommebøker!)

Men etter turen innom min faste frukt -og grøntbutikk, gikk det opp for meg at de har rappa navnet fra en frukt. Jeg ble så facinert av den store, for meg fremmede frukten, at jeg måtte kjøpe en med meg hjem.

Den ser ut som en gigantisk, blek sitron. (Bildet viser den ved siden av en vanlig, stor appelsin). Skallet er veldig tykt og lar seg lett skrelle. Den er tørr og saftig på én gang. Og i motsetning til appelsin, kan man ikke spise hinnene som kjøttet ligger inni. Men det er også enkelt å vrenge fruktkjøttet ut av disse lommene. Den smaker en blanding av eple, pære og mild grapefrukt (ikke på langt nær så bitter). 

Jeg tror kanskje ikke man finner Pomelo overalt  - Men finner du en i din fruktdisk: kjøp med deg en og prøv noe nytt. Det er kjempegodt!!! Kanskje ikke den nye storfavoritten - men definitivt et artig innslag på fruktfatet.(BESKRIVELSE HER)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails