19. februar 2010

Upålitelig venninne!

Jeg er i besittelse av en superdings som har revolusjonert ferieturene nedover Europa: En Tom Tom.
Dama som forteller veien heter Liv. Man kan velge mellom Liv og Jørgen. Vi liker Liv. Det er blandt annet fordi hun har en litt streng nord-vestlandsk dialekt - som vi har mye moro med å herme etter, når kjøreturen tar oss gjennom kjedelige, svenske skoger.

Liv ligger mesteparten av tiden og hviler. Men idag måtte jeg vekke Liv til liv. Jeg skulle nemlig på kjøretur i ukjent terreng: Jeg skulle til Jessheim!! Og Jessheim er verre enn innerste Oslo-kjerne når man er ukjent.

For å gi Liv en idé om hvor man ønsker å ta turen, må man først legge inn byen man skal til - deretter gatenavn og nr. Men i himmelens navn....... Liv er i stand til å lokalisere den minste, toskanske landsbyen - men Jessheim finner hun ikke!! Helt sant! Jessheim er ikke i hennes vokabular! Jeg er skuffet.... Akk-o-ve!

Jeg må slukøret sende en sms, for å spørre dama jeg skal besøke, om hvilken kommune Jessheim ligger i. Jeg kan mye - men stedskunnskapen er utrent - og var helt fraværende denne dagen, siden jeg allerede var litt seint ute, og 1-åringene var bestukket med hver sin bolle i baksetet FØR kjøreturen hadde begynt.
Jessheim ligger i Ullensaker kommune. Dét skjønte Liv! Og jeg glemmer det nok aldri. For Liv var helt tom-tom idag og helt upålitelig! Mulig jeg i trass bruker kjedelige bokmåls-Jørgen neste gang - selv om han helt sikkert er like dum hva Jessheim angår.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Det settes stor pris på :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails